وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت:

سامانه ۱۹۰ شنوای شکایات مردمی در حوزه دندانپزشکی نیز هست

 
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بسیاری از بیماری هایی که در سنین مختلف انسان ها را درگیر می کند به مشکلات حوزه دهان و دندان ارتباط دارد.
 
به گزارش وبدا، دکتر علیرضا عسگری در نشست سراسري روسا و كارشناسان امور دندانپزشكي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور اظهار داشت: خدمت خوب در حوزه دندانپزشکی، خدمت با کیفیت و در زمان مناسب است تا مانع از ایجاد هزینه های دیگر شود. این دیدگاه، هم نگاهی بهداشتی و هم نگاهی درمان محور به این حوزه است. اگر مردم خدمات با کیفیت و در زمان مناسب دریافت کنند، از بسیاری از هزینه ها ناشي از بيماري هاي آتي جلوگیری می شود.
 
دکتر عسگری با بیان اینکه يكي از مشكلات قابل توجه در حوزه دندانپزشکی، عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت ها در تهران همچون شهرستان ها با رويكردي مثبت دنبال می شود. این نظارت ها به هیچ عنوان به معنی ناديده گرفتن خدمات اين حوزه نيست، بلکه دیدگاه در این زمینه اصلاح امور و ایجاد ذهنیت درست میان مردم و ارائه دهندگان خدمت و حذف تخلفات است.
 
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ١٩٠همچنان شنواي درخواست ها و شكايات مردمي در حوزه دندانپزشكي نيز هست، تصریح کرد: در مجموع، سه انتظار از مسئولین این حوزه وجود دارد؛ اول اینکه محور حرکت باید به سمت ایجاد مدیریت واحد باشد. دوم آنکه باید روسای دانشگاه ها و معاونین آنها در یک تکلیف وجدانی و فراتر از آیین نامه، امر نظارت ها در حوزه دندانپزشكي را حمايت و پیگیری کنند. انتظار سوم نیز، این است که از طریق سامانه 190، شکایات شنیده و دنبال شوند، چراکه این موضوع هم به نفع مردم و هم به نفع سیستم ارائه خدمات برای ایجاد فضای اعتماد میان مردم و ارائه دهندگان خدمت است./207

نسخه چاپي ارسال به دوست

يکشنبه ٣١ تير ١٣٩٧ - ٠٨:٣٥ / شماره خبر: ١٧٨٩٨٠ / تعداد نمايش: 319

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج