وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رييس دفتر مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت:

با پياده سازي خدمات الكترونيك سلامت چرخه كاغذي خدمات برچيده مي شود

رييس دفتر مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت با بيان اينكه با پياده سازي خدمات الكترونيك چرخه كاغذي خدمات برچيده مي شود، گفت: دراين قالب علاوه بر اينكه نظام كار در حوزه سلامت وارد چرخه الكترونيك مي شود، نظام رسيدگي و ارتباط با سازمان هاي بيمه نيز وارد ساختار الكترونيك مي شود.

دكتر سيدمحمود تارا در حاشيه همايش كشوري مديران آمار و فناوري اطلاعات در گفت و گو با وبدا گفت: در اين جلسه، ضمن بيان اقدامات سال ٩٦ به بيان برنامه ها و اولويت هاي سال ٩٧ حوزه آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت در سطح دانشگاه ها و ستاد پرداخته شد.

وي درخصوص محورهاي عمده فعالیت حوزه آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت در سال ٩٧ گفت: برنامه هاي سال ٩٧ ما در چهار محور مشخص شده است؛ محور اول در حوزه آمار و اطلاعات، ارتقاي آن و همچنين توسعه خدمت مبتني بر آمار و اطلاعات است، مانند داشبورت هاي مديريتي، نظام هاي تصويرسازي و نشر داده ها و نظام هاي شاخص سازي آمارهاي سلامت كه همگي در راستاي ارتقاي نظام آمار و اطلاعات سلامت، تحت عنوان اصلاح و تحول نظام آمار و اطلاعات سلامت قرار دارد.

دكتر تارا ادامه داد: محور دوم، نظام هاي زير ساختي و پايگاه هاي مرجع اطلاعاتي ما است كه دراين راستا نيز چهار پايگاه مرجع درنظر گرفته شده است؛ اين چهار پايگاه، پايگاه مرجع جمعيتي، پايگاه مركز خدمات، پايگاه خدمات سلامت و پايگاه منابع انساني است كه به صورت زيرساخت فراهم مي شود تا دركنار آن مراكز داده پشتيبان و مراكز داده بحران كشوري را ايجاد كنيم.

رييس دفتر مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: محور بعدي رگولاتوري و سياست گذاري است كه در اين راستا بحث سياست هاي تنظيم تعرفه و واگذاري خدمات شفاف مي شود كه تمامي دانشگاه ها در اين چرخه كه به حوزه تصدي گري مربوط است، مشخص مي شوند.

وي گفت: محور چهارم نيز مديريت خدمات است كه در اين مورد خدماتي كه در سطح دانشگاه ها و وزارت بهداشت وجود دارد، واگذار مي شود، تا تمام همت حوزه فناوري اطلاعات به حوزه حاكميتي وزارت بهداشت و دانشگاه ها معطوف شود.


رييس دفتر مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت درخصوص خدمات الكترونيك مانند نوبت دهي و امضاي الكترونيك گفت: برخي از خدمات الكترونيك، اولويت هاي سال هاي اينده ما است، مثلا در سال ٩٧ اولويت مان را بر نظام إرجاع و نوبت دهي و پزشك خانواده قرار داده ايم.

وي تصريح كرد: اميداست خدماتي مانند، نسخه الكترونيك، رسيدگي الكترونيك و امضاي الكترونيك و ساير خدمات را در تمام مراكز در كشور پياده سازي كنيم، دراين قالب علاوه بر اينكه نظام كار در حوزه سلامت وارد چرخه الكترونيك مي شود، نظام رسيدگي و ارتباط با سازمان هاي بيمه نيز وارد ساختار الكترونيك مي شوند و به اين ترتيب چرخه كاغذي خدمات به پايان مي رسد، اميدوارم به تدريج در طول سال هاي آينده چرخه كاغذي خدمات سلامت به نظام الكترونيك تبديل شود./٢٠٧

نسخه چاپي ارسال به دوست

شنبه ٥ اسفند ١٣٩٦ - ١٥:٢٢ / شماره خبر: ١٧٣٥١٤ / تعداد نمايش: 1178

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج