وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

گزارش عملكرد روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (اسفند 87)

مقدمه:

 در سال 1387، برای نخستین بار فعالیت­های اداره کل روابط عمومی بر اساس «برنامه عملیاتی» صورت گرفت. در برنامۀ تدوین شده، 10 هدف کلان و ده­ها هدف اختصاصی تعیین شد که برای رسیدن به این اهداف، فعالیت­های اختصاصی متنوعی پیش­بینی شد. در ذیل به طور اجمالی به  بخشی از فعالیت­های صورت گرفته و دستاوردهای حاصله در این حوزه بر حسب «اهداف کلان» اداره کل روابط عمومی، اشاره می­شود.

 

      اهداف کلان روابط عمومی در سال 1387

1-      توسعۀ منابع و توانمندسازی نیروی انسانی روابط عمومی

2-      فرهنگ سازی و آموزش همگانی سلامت

3-      توسعۀ ارتباطات رسانه ای

4-      توسعۀ ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

5-      تقویت ارتباطات درون سازمانی و بهره گیری از پشنهادهای کارکنان

6-      توجه به پژوهش، تحلیل محتوا و مطالعات افکار عمومی

7-      تقویت فرهنگ اسلامی و گرامیداشت مناسبت های ملی- سازمانی

8-      معرفی توانمندی ها و دستاوردها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت سازمان

9-      توسعۀ خدمات مددکاری و جلب مشارکت های مردمی و خيّرين در این زمینه

10-   حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک (e-PR)

 

1-     توسعۀ منابع و توانمندسازی نیروی انسانی روابط عمومی

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

 شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-1

توجیهه و آگاه­سازی نسبی70% مدیران ارشد در زمینۀ اهمیت روابط عمومی و حمایت از برنامه­های آن.

50

2-1

آموزش تخصصی روابط عمومی برای80% مدیران روابط عمومی واحدهای وابسته.

50

3-1

آموزش تخصصی روابط عمومی برای70% کارشناسان روابط عمومی حوزۀ ستادی و واحدهای وابسته.

100

4-1

جلب مشارکت نسبی رابطین و مدیران روابط عمومی­های وابسته در اجرای70% برنامه­های مشخص­شده.

100

5-1

صرفه­جویی ریالی به میزان 5% کل اعتبارات روابط عمومی با بهره­گیری از ظرفیت بخش خصوصی.

6-1

هماهنگی و مشارکت در تدوین برنامۀ عملیاتی برای 30% روابط عمومی دانشگاه­های علوم پزشکی.

40

7-1

تصویب نهایی ساختار اداره کل روابط عمومی.

50

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

         برگزاري نشست های مديران روابط عمومي دانشگاه ها و سازمان هاي وابسته (سه جلسه)

         برگزاري چهار دورۀ آموزشي تخصصي (60 ساعت) براي كارشناسان اداره كل روابط عمومي

         برگزاري دورۀ آموزشي تخصصي روابط عمومي در دانشگاه های علوم پزشكي مشهد و ياسوج

         حضور مديران و جمعی از کارشناسان روابط عمومي دانشگاه ها و حوزه های مرتبط در مراسم «روز ملي روابط عمومي»

         تدوین برنامۀ عملياتي اداره كل روابط عمومي و تهيۀ گزارش های ادواری پيشرفت برنامه

         تهيه شرح وظايف مسئولين روابط عمومي معاونت هاي وزارت متبوع

         تهيه و تدوين شرح وظايف و ساختار تشكيلات اداره كل روابط عمومي و تدوین شرح وظايف مسئولين روابط عمومي معاونت هاي وزارت متبوع

 

2-     فرهنگ سازی و آموزش همگانی سلامت

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-2

ایجاد ساختار مناسب برای فرهنگ­سازی و آموزش همگانی سلامت در سطوح عالی و سازمانی.

.

2-2

تدوین و اجرای«برنامۀ استراتژیک فرهنگ­سازی و آموزش همگانی سلامت» به منظور ارتقای سلامت جامعه.

.

3-2

جلب مشارکت نسبی50% سازمان­های بین­بخشی مرتبط با فرهنگ­سازی سلامت در اجرای برنامه­های فرهنگ­سازی و آموزش همگانی سلامت.

.

4-2

افزایش تولید برنامه­های مشترک با صدا و سیما در زمینه فرهنگ­سازی سلامت به میزان 50% نسبت به سال قبل.

50

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

¯ برنامه ريزي و برگزاری نشست با اعضای پزشك و پيراپزشك شوراي شهر و روستا در دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي كشور
¯ تهيه و ارسال پيام ها و هشدارهاي بهداشتي به صورت زيرنويس و پخش از صدا و سيما: 93 مورد
¯ اختصاص بخشی از وب سایت وزارتخانه به فرهنگ سازی سلامت و تهیه، تایپ و بارگذاری ده ها مطلب مرتبط در این بخش
¯ تهیه و ارسال ده ها  مقاله و مطالب مرتبط با سلامت، برای رسانه ها

 

3-     توسعۀ ارتباطات رسانه ای

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

 

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-3

تولید روزانه 6 خبر مرتبط با حوزه­های مرکزی و محیطی وزارت متبوع برای انعکاس در رسانه­ها.

51

2-3

افزایش سرعت انتشار خبر از وقوع رویداد تا ارسال خبر به رسانه­ها به 4 ساعت.

80

3-3

پوشش خبری 85% مراسم و همایش­های مرتبط با حوزه.

100

4-3

برگزاری 2 نشست و کنفرانس خبری مدیران ارشد برای انعکاس در رسانه­ها در هر ماه.

50

5-3

کاهش مدت زمان ارسال تکذیبیۀ اخبار و گزارش­­های نادرست رسانه­ها به کمتر از 4 ساعت.

95

6-3

کاهش مدت زمان پاسخ­دهی به اخبار و گزارش­ رسانه­ها از زمان درج خبر و گزارش به 72 ساعت.

20

7-3

ارسال گزارش و مقالات آموزشی برای مطبوعات در حداقل80% موضوعات و مناسبت­های مرتبط.

95

8-3

دسترسی90% مدیران به اخبار رسانه­ای مرتبط با حوزه خود.

90

9-3

حضور مدیران و کارشناسان در برنامه­های صدا و سیما در80% مناسبت­ها و موضوعات مرتبط. (ایدز، سل، دیابت،...)

90

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

° هماهنگي مصاحبۀ مدیران ارشد وزارتخانه با شبكه هاي مختلف صدا و سيما: 263 مورد

° حضور مدیران و کارشناسان ارشد در برنامه هاي مختلف صدا و سيما: 264 مورد

‌‌° تهيه و ارسال مقالات مكتوب به رسانه ها: 76 مورد

° مصاحبۀ اختصاصي مطبوعات، نشريات و خبرگزاري­ها: 1225 مورد

° رسيدگي به انتقادات و پيشنهادهاي چاپ شده در مطبوعات و خبرگزاري ها: 563 مورد

° تهيه و ارسال پاسخ (اصلاحيه، تكذيبيه، جوابيه و ...) به مطبوعات و خبرگزاري ها: 312 مورد

° تهيه و ارسال خبر و گزارش به رسانه ها: 390 مورد

° برگزاري نشست و پوشش خبري از مراسم و مناسبت هاي مختلف: 94 مورد
° تهيۀ بولتن روزانه«آیینۀ رسانه» و 12 نسخه بولتن ويژه با عنوان «منتقدان چه مي گويند؟
° استقرار تیم خبری در نمايشگاه دستاوردهاي سي ساله انقلاب اسلامي و برگزاري نشست هاي خبري،

° انجام مصاحبه با مسئولين و تهيه و ارسال 30 خبر و گزارش از دستاوردها و موفقيت هاي بخش سلامت 
°پوشش خبري مناسب از ویژه برنامه هاي وزارتخانه در مناسبت های هفته سلامت، هفته دولت، هفته جهاني بدون دخانيات، روز جهاني ايدز، روز جهاني ديابت، روز ملي سلامت مردان، واكسيناسيون سراسري هپاتيت B، دومين اجلاس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي، همايش برگزيدگان سي سال سلامت، جشن ريشه كني بيماري هاي واگير و ...

 

4-     توسعۀ ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-4

آگاه­سازی 10% مردم از چگونگی ارتباط با مدیران ارشد وزارت متبوع.

60

2-4

دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیاز مرتبط در کمتر از 5 ساعت.

70

3-4

کاهش مدت زمان پاسخ­دهی اولیه به نامه­ها و پیام­های مردمی از زمان دریافت آنها به 10 روز.

80

4-4

کاهش مدت زمان انتظار مردم برای دیدار با وزیر و معاونین به 25 روز.

95

5-4

برگزاری 6 نشست­ رادیویی- تلویزیونی مدیران ارشد با مردم برای پاسخ به سوالات مردمی.

50

6-4

کاهش بار مراجعه ارباب رجوع به ادارات حوزه­های ستاد مرکزی و محیطی به میزان50% نسبت به سال قبل.

40

7-4

فراهم­کردن فضای مناسب برای ارباب رجوع در 50% کل واحدهای دارای ارباب رجوع.

20

8-4

کاهش مدت زمان پاسخگویی مناسب به ارباب­رجوع حوزه­های ستاد مرکزی و محیطی به کمتر از 15 دقیقه.

90

9-4

دسترسی به رضایتمندی 70%ارباب رجوع حوزه­های ستاد مرکزی و محیطی وزارت متبوع.

30

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

R      برگزاری 7 جلسه «دیدار مردمی با مقام محترم وزارت» و دیدار 223 نفر با ایشان

R      استخراج، بررسی و ارجاع 863 «پیام تلفنی» مردم به مقام محترم وزارت (56 نوار کاست)

R      «راهنمایی و مشاورۀ حضوری» به 2053 نفر مراجعین به واحد ارتباطات مردمی

R      4016 مورد «راهنمایی و مشاورۀ تلفنی» به تماس گیرندگان با واحد ارتباطات مردمی

R      دریافت 1376 فقره «نامۀ مردمی» و پیگیری و پاسخگویی به آنها با صدور 1662 نامه

R      استقرار گروه مشاوره ارتباطات مردمي و مددكاري در نمايشگاه سي امين سالگرد دستاوردهاي انقلاب اسلامي و انجام 311 مورد مشاوره و راهنمايي

 

5-     تقویت ارتباطات درون سازمانی و بهره گیری از پشنهادهای کارکنان

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-5

دریافت پیشنهادهای مناسب سازمانی از 25% کارکنان.

80

2-5

اجرای 5% پیشنهادهای دریافتی کارکنان.

60

3-5

دسترسی40% کارکنان حوزه­های ستاد مرکزی و محیطی به اخبار سازمانی.

-

4-5

آگاه­سازی 50% کارکنان حوزه­های ستاد مرکزی و محیطی از چگونگی ارتباط با مدیران­ارشد.

40

5-5

برگزاری حداقل 4 نشست مدیران ارشد با کارکنان.

-

6-5

برگزاری جشن کارکنان و تقدیر از فرزندان ممتاز آنان و کارکنان نمونه

100

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

R      دریافت 71 پيشنهاد از سوی کارکنان وزارت متبوع در طول سال جاری، که 10 مورد آن اجرا شده است. 

R      قرار دادن لينك شوراي پذيرش كاركنان در صفحه اول سايت وزارت متبوع و دریافت چندین پیشنهاد مردمی از این طریق

R      مشاركت فعال در برگزاري مراسم روز پرستار با همكاري بين بخشي روابط عمومي و دفتر پرستاري و سازمان نظام پرستاري جمهوري اسلامي ايران

R      مشاركت و همكاري در برگزاري روز زن به مناسبت ميلاد با سعادت دخت گرامي نبي اكرم (ص) حضرت فاطمه (س) در تير ماه سال جاري

 

6-     توجه به پژوهش، تحلیل محتوا و مطالعات افکار عمومی

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-6

انجام تعداد 12 مطالعه رضایتمندی ارباب رجوع ستاد مرکزی، دانشگاه­ها و شبکه­های بهداشت و درمان.

-

2-6

انجام تعداد 12 مطالعه رضایتمندی و بررسی نظرات کارکنان و پزشکان شاغل در حوزه ستاد مرکزی و محیطی در مسایل شغلی و صنفی.

-

3-6

انجام تعداد 2 مطالعه ملی رضایتمندی مردم از ارایه خدمات مرتبط (بهداشتی، درمانی، آموزشی، ...).

-

4-6

انجام تعداد 3 مطالعه بررسی میزان آگاهی مردم در زمینه ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری­ها.

-

5-6

انجام تعداد 5 مطالعه بررسی­های موردی نظرات مردم و کارشناسان در 5 موضوع مهّم مرتبط با وزارت متبوع.

20

6-6

انجام تعداد 2 مطالعه بررسی و تحلیل محتوای موضوعات مهم مرتبط با بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

-

7-6

انجام یک مطالعه درخصوص نگرش سیاستگزاران و قانونگزاران به بخش سلامت و آموزش پزشکی.

-

8-6

نیازسنجی و انجام یک مطالعه بررسی دیدگاه­های مدیران درون سازمانی در ارتباط با وزارت متبوع.

-

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

z انجام نظرسنجی علمی از کارکنان در خصوص حذف سرویس ایاب و ذهاب کارکنان
z انجام تحلیل محتوای اخبار منعکس در رسانه ها در حوزۀ سلامت و آموزش پزشکی
z تحليل محتواي پيشنهادهاي دريافتي كاركنان ستادي (مهر 1384 تا شهريور 1387)
z تحليل محتواي پيشنهادهاي دريافتي كاركنان دانشگاه­ها و سازمان­هاي وابسته (مهر 1384 تا شهريور 1387)
z انجام نظرسنجی الکترونیک از طریق وب سایت وزارتخانه به صورت موردی 

 

 

7-     تقویت فرهنگ اسلامی و گرامیداشت مناسبت های ملی- سازمانی

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-7

پوشش نسبی تبلیغات محیطی ساختمان­های ستاد مرکزی در حداقل80% مناسبت­های مرتبط.

80

2-7

برگزاری حداقل 5 مراسم گرامی­داشت مناسبت­های مهّم ملی – مذهبی. (روز جانباز، روز زن، ...)

100

3-7

برگزاری مراسم روز جهانی بهداشت و گرامی­داشت هفته سلامت (88).

100

4-7

برگزاری مسابقات فرهنگی در 30% کل مناسبت­های مهّم ملی – مذهبی.

40

5-7

حضور30% کارکنان ستاد مرکزی در مسابقات فرهنگی برگزار شده.

50

6-7

دسترسی50% کارکنان ستاد مرکزی در محیط اداری به مطبوعات.

-

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

R برگزاري همايش برگزيدگان سي سال نظام سلامت کشور
R برگزاري با شکوه هفته سلامت و مراسم روز جهاني بهداشت با ده ها برنامۀ متنوع
R مشارکت فعال در برگزاری برنامه های هفته بدون دخانيات (10- 4 خرداد ماه)
R برگزاري مراسم تقدير از پزشكان و کادر درماني منتخب پزشك خانواده
R مشارکت فعال در برگزاري جشن حذف، کنترل و ريشه كني بيماري ها
R برپایی غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مسير راهپيمايي 22 بهمن
R پوشش تبليغات محیطی در مناسبت ها و مراسم ملی- مذهبی و سازمانی

برگزاري مراسم تقدير از منتخبين مددكاري اجتماعي فعال و منتخبین سلامت روان شاغل در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور
R مشارکت در برگزاري مراسم روز زن، روز پرستار، گرامی داشت هفتۀ دفاع مقدس و تقدير از جانبازان شاغل وزارت متبوع 
R اجراي مراسم گرامی داشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره ) با همكاري معاونت ها، بسيج و دفتر نمايندگي سازمان تبليغات اسلامي
R انجام تمام امور کمیتۀ اطلاع­رسانی دومين اجلاس وزاري بهداشت كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در اسفند ماه سال جاري
R هماهنگي با دانشگاه­هاي علوم پزشكي براي حضور شايسته در انتخابات نظام پزشكي

 

 

8-     معرفی توانمندی ها و دستاوردها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت سازمان

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-8

آگاه­سازی 75% سیاستگزاران و قانونگزاران از توانمندی­های وزارت متبوع و جلب حمایت آنان از برنامه­های این حوزه.

50

2-8

آگاه­سازی 80% سفرا و مهمانان خارجی از توانمندی­های وزارت متبوع و جلب حمایت آنان از برنامه­های این حوزه.

50

3-8

آگاه­سازی 80% ائمه جمعه از توانمندی­های بخش سلامت و آموزش پزشکی و جلب حمایت آنان از برنامه­های این حوزه.

80

4-8

آگاه­سازی 80% رسانه­ها و خبرگزاری­ها از توانمندی­های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جلب حمایت آنان.

100

5-8

آگاه­سازی 20% عموم مردم از توانمندی­های بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستاوردهای سفرهای استانی هیأت دولت در این بخش.

100

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

z تهيه و تدوين «گزارش عملكرد سه ساله دولت نهم» و اولین هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دولت نهم
z تهيه و تدوين کتاب «سه دهه تلاش؛ در عرصۀ نظام سلامت کشور» (به زبان فارسی و انگلیسی)
z تهيه و تدوين فعالیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر اساس تعاریف فرهنگ نامه و اصطلاحات دولت نهم
z «حضور فعال در نمایشگاه مطبوعات» و کسب رتبه برتر در بین وزارتخانه ها
z «حضور پُر رنگ در نمایشگاه عملکرد سی سال انقلاب اسلامی» با برپایی 57 غرفۀ نمایشگاهی در سطوح ستادی و دانشگاه های علوم پزشکی

تدوین گزارش پروژه هاي قابل افتتاح دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در هفته سلامت، هفته دولت و دهه فجر

z برنامه ریزی برای شرکت دانشگاه هاي علوم پزشكي در نمايشگاه دستاوردهاي علمي 30 سالۀ پزشکی در   13 و 14 بهمن ماه

z آغاز تهيه فيلم از اجرايي شدن مصوبات سفر اول رياست محترم جمهوري در حوزۀ بهداشت و درمان کشور

z جمع آوري گزارش عملكرد مكتوب و چاپ شده سي ساله دانشگاه هاي علوم پزشكي

z تهيه و تدوين گزارش وضعیت انتشار نشريات دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور

 

 

9-     توسعۀ خدمات مددکاری و جلب مشارکت های مردمی و خيّرين در این زمینه

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-9

طراحی و ایجاد ساختار واحد برای ساماندهی و توسعۀ خدمات مددکاری.

0

2-9

برگزاری حداقل 6 جلسه با سازمان های مردم نهاد و خیریه برای جلب مشارکت آنان در امر خدمت رسانی به بیماران و مددجویان. (با همکاری ستاد هماهنگی خیّرین سلامت)

20

3-9

مساعده و کمک به حداقل50% بیماران و مددجویان معرفی شده به واحدهای ذیربط.

90

4-9

پاسخدهی مناسب همراه با جلب رضایت بیماران مراجعه کننده به واحد مددکاری در حداکثر20 دقیقه.

90

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

° اهم فعاليت های ستادي:
§ تماس مستمر با مددكاران رابط در دانشگاه هاي علوم پزشكي در ارتباط با بيماران نيازمند
§ شناسايي و انتخاب مددكاران نمونه در سطح كشور و تقدير مقام محترم وزارت از آنان
§ سرپرستي 14 نفر از دانشجويان مددكاري اجتماعي در سه سطح فردي، گروه و جامعه اي
 
° اهم فعاليت هاي اجرايي:
§ بررسي نامه هاي ارجاعي از سوي دفتر مقام معظم رهبري، رياست جمهوري، حوزۀ وزارتي و ساير حوزه ها و بررسي مسائل و مشكلات مراجعين حضوري و تهيه 294 گزارش مددكاري و ارجاع به مراكز مرتبط
§ ایجاد غرفه مددکاری اجتماعی و مشاوره در نمايشگاه عملكرد سي ساله انقلاب اسلامي و ارایه صدها مشاوره حضوری به مراجعین غرفه

 

10- حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک (e-PR)

الف- میزان تحقق اهداف اختصاصی

شماره

اهداف اختصاصی

درصد تحقق

1-10

پوشش خبری الکترونیک 95% اخبار تولیدی اداره کل از طریق پورتال و پایگاه اطلاع­رسانی.

100

2-10

انتشار الکترونیکی اخبار در کمتر از 60 دقیقه پس از تولید.

100

3-10

افزایش نسبت دریافت نامه­های مردمی از طریق الکترونیک به روش سنتی به 50%.

80

4-10

راه­اندازی سرویس پیام کوتاه (SMS) برای توسعه ارتباطات مردمی.

80

5-10

راه­اندازی یک مرکز اطلاع­رسانی گویا برای یکی از موضوعات مورد نیاز مردم (براساس نیازسنجی).

-

6-10

انجام حداقل 12 نظرسنجی الکترونیک در زمینه موضوعات مرتبط.

30

7-10

رساندن کاربران پایگاه اطلاع­رسانی روابط عمومی به 10 هزار نفر.

50

8-10

ایجاد پایگاه­های اطلاع­رسانی الکترونیک در 100% ورودی ساختمان­های ستاد مرکزی.

20

9-10

پاسخ­دهی اولیه به پیامک و نامه­های الکترونیک مردم در کمتر از 24 ساعت.

90

10-10

پیشرفت 5% در پروژه راه­اندازی مرکز تماس مشتریان.(Contact center)

100

11-10

ایجاد و توسعۀ بخش خبری در وب سایت و پایگاه­های اطلاع­رسانی 50% دانشگاه­های علوم پزشکی.

100

12-10

ایجاد بخش انگلیسی وب سایت اطلاع­رسانی و انتشار حداقل 4 خبر انگلیسی در ماه از این طریق.

30

 

ب- بخشي از فعالیت های اختصاصی

¿ ایجاد واحد روابط عمومی الکترونیک و تهیه شرح وظایف آن

¿ بررسی مقایسه ای وب سایت وزارتخانه های مختلف به منظور تعیین جایگاه وب سایت وزارت متبوع در میان سایر وزارتخانه ها و ارتقای سطح وب سایت وزارتخانه

¿ برعهده گرفتن مدیریت محتوایی سایت وزارتخانه و طراحی و بارگذاری اطلاعات جدید  

¿فراهم کردن زمینۀ ارتباطات مردمی از طریق الکترونیک به گونه ای که در مدت زمان کوتاه، صدها نامه از این طریق از سراسر نقاط ایران و حتی جهان دریافت شده و سریع پاسخ داده می شود.

¿ انعکاس 200 خبر آخر خبرگزاری ها و وب سایت ها و 30 خبر آخر روزنامه ها با کنترل خبر و به صورت Online از طریق وب سایت وزارتخانه.

¿ بارگذاری 350 خبر، 90 مطلب فرهنگ سازی سلامت، 40 آیین نامه، 28 گروه تصویر، ده ها کتاب الکترونیک و مطالب آموزش شغلی کارکنان و ده ها مطلب مفید دیگر در همین مدت کوتاه از راه اندازی سایت وزارتخانه (سه ماه) از این طریق منتشر شده است. ده ها مطلب نیز در دست تایپ و آماده سازی برای انتشار از طریق سایت است.

¿ تدوین لیست صندوق الکترونیک و وب سايت مجلات و نشريات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

 

چالش های و موانع موجود

¯ نگاه سنتی برخی از مدیران به روابط عمومی و ناآشنایی به نقش روابط عمومی

¯ کمبود نیروی انسانی متخصص 

¯ کمبود امکانات و تجهیزات مناسب

¯ فضای فیزیکی ناکافی

¯ بُعد مسافت و دوری اداره کل از ستاد مرکزی

¯ ناکافی بودن اعتبارات (در سال گذشته کمتر از یک سوم بودجه پیش بینی شده در برنامۀ عملیاتی به این اداره کل اختصاص یافت)

 

نسخه چاپي ارسال به دوست

سه شنبه ١ ارديبهشت ١٣٨٨ - ١١:٢١ / شماره خبر: ٣١٦٠ / تعداد نمايش: 36323

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج