وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت تبدیل علم به نوآوری و محصول/ 30درصد تولیدات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است/ بیمارستان های آموزشی، مهم ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم تبدیل علم به نوآوری و محصول تاکید کرد و افزود: باید تحقیقات به محصول تبدیل شود تا بتوانیم ورود به دانشگاه های نسل سوم و چهارم را داشته باشیم.

به گزارش وبدا، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در دومین جشن دانش آموختگی دوره های دکتری پژوهشی با تاکید بر این که آموزش و پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی مکمل یکدیگر هستند، گفت: اگر یکی از حوزه های آموزش و یا پژوهش وجود نداشته باشد دانشگاه های کامل نخواهند بود.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به وجود 65 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دولتی و ۹۰ واحد دانشگاهی غیر دولتی در کشور، افزود: حدود ۱۹۰ هزار دانشجو در مراکز دولتی و حدود 60 هزار دانشجو در مراکز غیردولتی در حال تحصیل هستند.

دکتر اکبری با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار عضو هیات علمی در مراکز دولتی و حدود ۲ هزار عضو هیات علمی در مراکز غیر دولتی فعال هستند، افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰ بیمارستان آموزشی در سراسر کشور وجود دارد و بیش از 180 انجمن علمی گروه پزشکی نیز در کشور فعال هستند.

وی ضمن اشاره به رشد بیش از ۴ برابری تعداد دانشگاه ها در سه دهه ، گفت: تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی از سال ۸۵ تا سال ۹۵ رشد حدود ۳ برابری داشته است.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این که ۳۰ در صد تولیدات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است، افزود: در حال حاضر بیمارستان های آموزشی، مهم ترین بستر تحول آموزش عالی سلامت هستند.

دکتر اکبری همچنین، بر لزوم تبدیل علم به نوآوری و محصول تاکید کرد و افزود: باید تحقیقات به محصول تبدیل شود تا بتوانیم ورود به دانشگاه های نسل سوم و چهارم داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که دکتری پژوهش محور، باعث مهارت افزایی و مهارت آموزی می شود، تاکید کرد: باید دانشجوی دکتری تخصصی نیز خودش کار آفرینی کند./203

نسخه چاپي ارسال به دوست

شنبه ٢٤ تير ١٣٩٦ - ١٤:٤٧ / شماره خبر: ١٦٣٣٥٦ / تعداد نمايش: 486

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج